Communication and management
Ondernemers inspireren en informeren
Robin Burghard is bij EDIH BOOST Robotics verantwoordelijk voor communicatie en management. Als projectleider bij BOOST is hij inmiddels een vertrouwd gezicht voor partners en ondernemers waarvoor BOOST actief is.
‘Wij willen ondernemers die aan het begin staan van digitaliseren of robotiseren vooral inspireren en informeren. Omdat ik zelf uit het bedrijfsleven kom, vind ik het mijn rol om het ondernemersdenken te vertalen naar de andere partners en betrokkenen. Ik vind het belangrijk dat we in onze communicatie aansluiten bij de ondernemersvraag en onderwerpen agenderen die van belang zijn voor de ondernemer. Op basis van de informatie en de vragen die bij ons binnenkomen en die we verzamelen, bijvoorbeeld op basis van aanmeldingen voor events of downloads van relevante content, informeren wij de innovatiemakelaars. Zij nemen dan op hun beurt weer contact op met de ondernemer.’
‘Onze communicatie heeft als doel ondernemers te activeren. Om ze na te laten denken over het belang van digitalisering en om contact met ons op te nemen als zij hierover vragen hebben. Dat doen we door zowel online als offline informatie aan te bieden. Via nieuwsbrieven en onze website, en door congressen, dinerbijeenkomsten en lezingen te organiseren. We merken dat ondernemers graag een voorbeeld nemen aan andere ondernemers.
Daarom organiseren we ook “leren van elkaar” bijeenkomsten en geven we ondernemers graag het podium. We doen dat als BOOST, maar ook samen met onze netwerkpartners. We vinden het belangrijk dat ondernemers geïnspireerd en geïnformeerd worden door collega’s. Daarom besteden we ook veel aandacht aan praktijkcases, waarbij een ondernemer vertelt over zijn ervaring met bijvoorbeeld digitalisering.’
‘Naast inspirerende bijeenkomsten, bieden wij ondernemers een netwerk waarin ze met en van elkaar kunnen leren. Wij stimuleren het verspreiden van kennis binnen dit netwerk, zodat we ons als regio gezamenlijk ontwikkelen en zorgen dat we klaar zijn voor de toekomst.’
‘Ik hoop dat we door onze gezamenlijke inspanningen in 2025 bereikt hebben dat het voor ondernemers in Oost Nederland vanzelfsprekend is om actief bezig te zijn met het verbeteren van processen en producten. En dat ze daarbij gebruik maken van digitalisering als middel. Bovendien zou ik het goed vinden als nog meer ondernemers uit het mkb deel uitmaken van ons netwerk, elkaar weten te vinden en kennis delen. Daarmee versterken we ook de economische positie van onze regio, daar ben ik van overtuigd!’